Jom FoLLow MeMoLow..

Friday, August 29, 2008

uji kitai merati...

nyelai amai neh :

1. Enti 7-eleven,Mc Donald tauka KFC buka 24 jam sari, 7 ari seminggu enggau 12 bulan setaun,
bah nama kebuah ba pintu ia bisi lubang kunci???

2. Enti olive oil digaga ari buah Olive, Avocado oil ari alpukat, corn oil ari jagung
kati ko baby oil deh???

3. Nama penyadi enti tekenyit setengah mati dua kali???? tau dikira tekenyit sekali mati ke??

4. Enti nyema bilun bisi eksiden tauka terempas labuh, mesti orang ngiga 'kotak hitam'(black box)
ia dulu. Enti nyema 'kotak hitam' tu enda nemu ancur nama kebuah bilun enda digaga ari material
ke sama enggau kotak hitam nya deh???

5. jarum jik di-steril orang sepital ngambi ke ngindar ke ari penyakit bejangkit sereta tau ngujung ke pemati,
tang nama kebuah orang ke diukum mati ngena cara jik tu jarum nya di-steril dulu ga???

Thursday, August 28, 2008

Only in some Country







Antara Undang-Undang nyelai.

Filipina:
dikena ngurang ke Traffic jam ba Bandar Manila, bala perintah netap ke:
kerita tauka muto ti ngena no flat ke benumbor penudi 1 enggau 2 enda tau dikena maya ari satu.
numbor 3 & 4 enda tau dikena ba ari dua, 5 & 6 enda tau dikena ba ari tiga, 7 & 8 enda tau dikena
ba ari empat serta 9 & 0 enda tau dikena maya ari lima. Atur tu berengkah ari pukul 7 pagi setiap ari.

Thailand:
Enda tau keluar rumah enti enda ngena tancut dalam (CawaT).
-kati enti temu orang nama enda ukum ia neh

Swiss:
A. Enda tau bekebun maya ari minggu.
B. Tajapan orang ba negara Swiss enda tau nyual, meli, nyeludup tauka ngaga ai beralkohol
(baka arak tauka tuak). tang sida ia dikemendar ke ngirup ai nya.

Sweden:
Ngecat rumah mesti minta pemendar ari bala pemerintah. Sida mega mesti ngena cat ke bisi cukai seret dikemendar
ke bala perintah.

Korea Selatan:
Bala polis mesti ngelapor duit suap (rasuah) ari orang ke disaman sida ia...(macam-macam neh).

Singapore:
A. Enda tau makai chewing gum ba tempat awam.(ba rumah tau la)
B. Enda tau bejalai Telanjai.
C. Enti enda nanjah ai pengudah kemi/tauka birak tau kena ukum.
D. Enda tau kentut dalam lif/elavator.
E. enti ditangkap ngeludah sengapa 3 kali,Mesti nyapu/meresi jalai maya ari minggu
lalu nangkin tulisan ba dada "I am a Litterer".

United Kingdom:
A. Enda tau nyual sayur maya ari minggu kecuali Wartel.
B. Orang indu enda tau makai Coklat ba tempat umum.
C. Enti ngambi barang ke udah dibuai tau kena ukum.

Mexico:
A. orang indu ke kereja ba opis perintah enda tau ngena baju ke menjolok mata maya
kereja.
B. enda tau nganu orang ba mua mayuh (memaki di tempat umum).

Itali:
A. orang bujang ke ngena Pakaian mini ba tempat umum diukum jil.
B. enti nyema ngemedis orang ngena jari (baka mukut tauka mandam) ulih kena sabit kes penganiayaan,
tang enti malu orang ngena mija tauka bangku dianggap ngetan ke diri empu (membela diri).

Australia:
A. anak-anak ke berumur atas 18 taun (baruh 21)enda tau meli insap tang sida dikemendar ke nginsap.
B. Enda tau ngangkat ke telefon maya deringan pertama(keterubah).
c. Semina petugas eletrik (wireman) tau nganti lampu rumah.
D. Enda tau ngena tancut hot pink maya ari minggu.

Yunani.
Enda tau ngena topi ba stadium enggai ke ngacau pandangan orang bukai.

China:
Semina anak ke pandai aja ulih sekula (diberi orang peresa dulu).

Kanada:
A. Enda tau Nampal ke plaster ba telih enti ba maya orang mayuh.
B. enda tau nyiram sayur ba kebun maya ari ujan... (???????)
C. Enda tau kentut semadi ba jamban rumah diri empu aja.
D. Enda tau niki kayu.

Peranchis:
A. Enda tau besium ba kereta baruh tanah.
B. Babi enda tau digaga ke nama 'Nepoleon'.

Israel:
A. enda tau nupi babi ba menua Israel.Enti ditemu nupi babi ukum ditimbak mati.
B. Enda tau ngena basikal enti enda minta pemendar ari perintah.

AMERIKA

Arizona:
A. Bala pemerintah enda ngasuh bala pengasu ngasu unta ba Arizona.( Masalah ia Nadai unta
ba kawasan arizona, bah nama kebuah undang2 tu digaga ga neh)
B. Enda tau niru gaya bala Paderi tauka pastor
C. Enda tau deriba kerita enti enda ngena kasut.
D. Enda tau main Domino(main nama enda meh tu neh) maya ari minggu.
E. Enda tau ngena sumit/ragum palsu ba gereja.
f. Ukum mati ngagai orang ke nabur garam ngagai rel keretapi.
G. Enda tau deriba kerita enggau mata tutup.

ALASKa:
A. enda tau ngambar jugam/beruang ti benung tinduk.
B. Enda tau nancang ukoi/uduk ba atas kerita.
C. Enda tau meri ai 'Beer' ngangai rusa.
D. Enda tau bejalai mai busur/anak panah.

ALKANSAS:
A. orang laki tau nganu bini sampai datai jari tang enda tau leibih ari sekali sebulan.
B. Enda tau nginang/nupi baya dalam bathtub( tab mandi).
C. Orang laki enggau indu ke ditemu menggoda pangan diri ba jalai raya kena penjara
sebulan.
D. Enda tau mai capi/lembu bejalai-jalai maya dini ari ari minggu.

CALIFORNIA.
A. Enda tau ngasuh jelu ke diinang besaki/bong ba kawasan sekula, taman enggau kawasan gereja.
B. kerita nadai orang deriba enda tau bejalai ba jalai raya (kati ka bejalai ti nadai orang deriba ga)
C. Enda tau ngena basikal dalam kolam renang.
D. Enda tau ngena kasut koboi enti nadai nupi capi lebih ari dua iko.
E. Enda tau nginang jelu ke warna hijau tauka bau sinang.
F. Enda tau main boling ba Trotoar (nama enda trotoar neh).

COLORADO.
A. enda tau bekerakal enggau bala polis semadi kenderaan kitai diasuh ia ngetu.
B. Enda tau ngaga rumah ba tengah jalai...(hiiiii...macam-macam)

CONNECTICUT.
A. Enda tau deriba basikal laju ari 90 km/jam.
B. orang laki enda tau nyimum bini maya ari minggu.
C. kerita bomba enda tau dibai laju ari 40 km/jam tajapan ia nuju ngagai endur ke angus.
D. Bala jurusolek tauka orang kereja ba saloon enda tau belagu tauka ngensung maya bisi
ngelayan pelanggan.

FLORIDA:
A. Konstitusi negara meri jamin babi-babi ke ngandung bebas ari ukum jil enda milih nama-nama
penyalah (Babi pan bisi ga masuk undang-undang)
B. orang indu ke tinduk maya buk ia di hair-dryier mesti diukum kecuali ia orang ke ngempu saloon.
C. Enda tau belagu ba orang mayuh maya ngena baju nyemerai( pakaian renang)
D. Enda tau kentut ba tempat umum udah pukul 6 lemai...(heiiii)
E. Enda tau mecah ke gelas tauka pinggai lebih ari 3 iti sari.

NEW YORK.
A. enda tau ngena sandal lebih ari jam 10 malam
B. orang laki enda tau keluar enti ngena tancut enggau jacket ke enda matching.
c.Enda tau nyirut ke sup kelalu balat.
D. enda tau makai sambil nyemarai ba laut.
E. Orang laki enda tau keluar ngena pakaian topless..(baju nadai lengan semina nangka tusu aja baka orang ke bekain)
-undang2 tu sigi udah bisi ari taun 1900

WASHINGTON
A. Enda tau nusu ke anak ba tempat umum
B. Enda tau bejoget sambil ngirup


SOURCE
-unbeliefable law_RIPLEYS

Wednesday, August 27, 2008

Amazing Chocolate Arts







Kisah Keluarga Penipu....

Pada satu masa dulu yang tak tau bila ada la tinggal satu keluarga yang terdiri daripada 3 orang, bapak, emak dan anak lelaki mereka yang selalu saja rileks kerjanya. Adapun masalah sebenar mereka adalah mereka ini suka sangat bercakap bohong, malah boleh kata macam hobi pulak. Sehari kalau tak menipu memang terasa tak lengkap hidup. Memang tak lalu makanlah.

Maka pada satu hari, ditakdirkan isteri lelaki terbabit meninggal dunia. Mati tanpa sebab, tetiba jer. Maka beritahulah sibapa kepada anaknya."Kau pergilah bagitau kat Imam dan orang2 kampung berita sedih ini, untung untung ada orang boleh tolong.. aku tak boleh pergi sebab kaki aku sakit... "

Si anak yang memang tau bapak dia menipu hanya mengangguk. Dia berlalu pergi.

Setelah berita itu di sampaikan kpd orang kampung maka tiada seorang pun yang percaya akan berita yang disampaikan. Mana taknya itu bukan kali pertama berita semacam itu didengar. Maka pulanglah si anak dengan wajah yang hiba. Berita itu disampaikan kepada si ayah.

Si bapak dengan wajah yang kesal akhirnya bersuara. "Aku ingat sudah sampai masanya kita berubah... tak boleh menipu lagilah. Pagi esok kau ikut aku, kita pergi ke lubuk kat hujung kampung sana, aku semalam bermimpi dan diberitahu bahawa sesapa yg nak buang sikap buruk, dia kenalah buktikan dengan terjun dan campakkan sifat buruk dia jauh ke dalam lubuk. Camna?"

Si anak hanya mengangguk sahaja kerana tiada lah ia mampu menandingi skill menipu bapaknya yang memang luarbiasa itu.

Pagi keesokan harinya, setelah jenazah diuruskan, mereka bergerak ke lubuk misteri seperti yang dirancang.Setelah sampai berkata si bapak dalam hatinya. "Ini kalau aku terjun dulu ni mahu lemas dan hilang macam tu saja, ish bahaya ni... " Lalu dia bersuara, "Leman (nama anak dia ler)... kau terjun dulu biar aku berkawal, kat sini memang keras, org berpengalaman macam aku jer yg boleh mengawal keadaan dan keselamatan dgn baik".

Si anak tanpa membuang masa terus saja terjun ke dalam lubuk sambil si bapak menunggu. Seminit... Dua minit... tiga minit... Si bapa mengeluh. "Dah mati ke budak ni?. Lama betul... "

Pada masa yang sama sebenarnya si anak sedang bertarung dengan nyawanya di bawah permukaan air. Sebaik sahaja terjun kakinya telah tersangkut di akar pokok dan dia tidak dapat menimbulkan dirinya kembali. Sudah tentulah setelah berlaku tarik menarik akhirnya dia berjaya lalu timbul di permukaan air.

"Apa yang kau buat lama sangat kat bawah tu?" tanya sibapak kehairanan. "Huh, mau nya tak lama pak, kat bawah tu macam2 ada, pelbagai jenis makanan dan minuman disediakan. Semuanya free belaka. Ada nasi goreng, roti canai, Kenny Rogers dan macam macam lagi. Kalau tak teringatkan bapak sorang sorang kat sini saya ingat dah tak nak naik lagi dah.."jelas anaknya dengan penuh penghayatan.

Cerita si anak tadi telah menyebabkan asid di dalam perut dibapak tadi mengeleggak. "Dari semalam tak makan, ini kira best giler dah ni, baik aku terjun.."nekad si bapak. Dush... si bapak tadi terjun ke dlm lubuk kepala dulu dengan kecepatan yang tak boleh dijelaskan. Kepalanya terhantuk dengan batu dan berdarah teruk. Tak sampai seminit dia timbul kembali. Si anak bertanya, "Bapak, apa yang telah berlaku?" Bapak dengan selamba menjawab

"Tu la hang, lain kali kalau nak makan bayar laa.. tak pasal2 aku kena belasah sebab hang makan dan minum pas tu tak bayar... "

Egg Shell Arts






Tuesday, August 26, 2008

MARKETING MEANS....

Apa dan Bagaimana Marketing Itu

Sedikit belajar lagi tentang marketing untuk
kesuksesan hidup...

Apakah Marketing Itu?
Jika anda melihat seorang gadis cantik di sebuah pesta lalu andamenghampirinya dan berkata, "Aku adalah orang kaya .. menikahlah
denganku." Itu adalah DIRECT MARKETING.

Jika anda berada di sebuah pesta dengan kawan-kawan anda
dan bertemu dengan seorang gadis cantik. Salah seorang kawan
anda menghampiri gadis itu dan berkata, Lihatlah Jejaka itu (sambil menunjuk anda). Ia sangat kaya, menikahlah dengannya." Itu adalah ADVERTISING.

Jika anda melihat seorang gadis cantik di sebuah pesta lalu anda menghampiri dan meminta nombor telefonnya. Keesokan harinya anda menelefonnya dan mengatakan, "Hi .. aku sangat kaya, menikahlah denganku." Itu adalah TELEMARKETING.

Anda tengah berada di sebuah pesta dan melihat seorang gadis cantik. Anda membetulkan pakaian, berjalan ke arahnya dan menawarkan minum. Anda membukakan pintu untuknya saat mengantar pulang dan berkata, "Aku sangat kaya, maukah kau menikah denganku?" Itu adalah PUBLIC RELATIONS.

Anda tengah berada di sebuah pesta dan melihat seorang gadis cantik. Ia berjalan ke arah anda dan mulai merayu, "Kau sangat kaya rupanya." Itu adalah BRAND RECOGNITION.

Anda berada di sebuah pesta dan melihat seorang gadis cantik. Anda mendekatinya dan berkata, "Aku sangat kaya, menikahlah denganku." Lalu ia menampar muka anda, itu adalah CUSTOMER FEEDBACK atau CUSTOMER COMPLAIN.

Number.....

MUNGKIN DISETIAP KALI KITA BERHITUNG KITA TIDAK PERNAH MENYADARI,ADANYA KEUNIKAN DALAM BARISAN ANGKA YANG TERSUSUN SECARA SIMETRI, JOM KITA SEMAK ANGKA-ANGKA DALAM PERHITUNGAN MATEMATIK.


1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111= 12345678987654321

Gambar macam-macam


Penjenayah siber


Dini enda ka meda signboard bakatu neh..???? tau ngaga bakatu enti bisi bala
kaban ke udu kentut sengapa...


Enti ba menua kitai kudi ari enti ngaga nyumbuh bakatu...cute nehhhh...


Model iklan CELCOM sempena ari MERDEKA


Tu meh penyadi anak enti kurang perhatian ari apai indai

Bahaya Nasi Dalam kehidupan...

Hasil dari research yang telah dijalankan bertahun-tahun
lamanya.Para saintis telah mmembuat kesimpulan bahawa
nasi secara tidak langsung banyak mendatangkan keburukan kepada
kehidupan seharian kita:

BUKTINYA:

1. NASI MENYEBABKAN KETAGIHAN
Seseorang yang tidak makan nasi dalam masa satu hari akan mengalami
kelaparan dan terasa sangat teringin makan nasi.Walaupun ada benda lain
sebagai makanan, paling lama pun kita tahan tak makan nasi hanya seminggu.
malah dikatakan penduduk di kalangan negara miskin yang mengalami kebuluran
juga ada kaitannya dengan ketagihan nasi.

2. Suku-suku pada zaman batu yang tidak pernah makan nasi terbukti TIDAK PERNAH
mengidap tumor, Alzheimer,osteoporosis ataupun Parkinson.

3. Hampir 99% jenayah dilakukan kurang dari 24 jam setelah penjenayah makan nasi.

4. Doktor melarang bayi yang baru lahir makan nasi. Hal ini membuktikan bahawa
nasi mempunyai impak yang merbahaya dan ia sudah dibuktikan dalam ilmu kedoktoran.

5. Kerak nasi biasanya diberi kepada itik atau ayam.Nah, sekarang kita sepatutnya
tahu dari mana datangnya selesma burung.

6. Jumlah pemakan nasi di asia lebih ramai jika dibandingkan dengan benua lain, misalnya
negara2 eropah dan amerika. Ternyata negara eropah lebih maju kalau dibandingkan dengan
negara asia.

7. Di warung-warung, biasanya KULI makan nasi dalam jumlah lebih banyak daripada
kaum eksekutif. Hal ini membuktikan jikamakan nasi MENURUNKAN kemampuan ekonomi
seseorang.

8. Nasi menyebabkan kita berasa haus/ menyerap air, sedangkan tubuh kita sebahgian besarnya
terdiri daripada air.

9. Dalam situasi tertentu, Makan nasi boleh MENINGKATKAN risiko kematian, misalnya makan
nasi sambil memandu kereta.

10. pengidap Diabetes disyorkan lebih makan kentang atau buah-buahan daripada maka nasi.
Beerti nasi kurang baik untuk kesihatan.

11. makan nasi menyebabkan keinginan untuk memakan benda lain khususnya lauk...Kalau lauk
goreng katakan...ia boleh menyebebkan obesiti. selain itu makan nasi secara tidak langsung
menyebabkan kehabisan banyak wang. apabila anda membeli nasi bungkus tentu anda akan
membeli lauknya sekali. tak termasuk air minuman.

12. Nasi mengandungi zat besi yang konfleks. Elektron yang luarnya 4s2.Zat lainnya Elektron
luarnya 4 iaitu ARSENIK (4p3), betere TITANIUM (4s2) dan satu yang paling penting yang terdiri
dalam nasi ialah terdapat racun yang boleh mengalahkan superman iaitu KRIPTON (4p6). ini
membuktikan nasi mengandungi zat yang berbahaya seperti bahan kimia yang lain.

13. Semua wira-wira yang terkenal di dunia juga
tidak sama sekali makan nasi. misalnya superman,batman
ultraman, Gaban dan power rangers. cuma satu wira yang
makan nasi iaitu Keluang man disebabkan itu namanya tak popular seperti wira2 lainnya.

14. Nasi Dimasak dalam suhu lebih daripada 100 darjah celcius. Dengan kepanasan
itu sudah cukup untuk membunuh seseorang. selain itu peralatan yang digunkan
untuk memasak nasi juga boleh mencederakan jika digunakan oleh suami isteri yang
sedang bergaduh.............



hahahahhahaaaaaa......anang ga nyau enggai makai asi udah maca artikel tu.....
kena betundi aja tu....tang bisi ke amat ga...

Latest Motorcycle........





There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Grab this Widget ~ Blogger Accessories