Jom FoLLow MeMoLow..

Saturday, October 18, 2008

Bill Gates

Bill Gates mati dalam sebuah kemalangan jalan raya. Dia mendapati dirinya telahpun berada di sebuah tempat
penyucian dosa. Tuhan juga brada di sana dan berkata, "Baiklah, Bill, saya benar-benar bingung dengan panggilan ini.
saya tak begitu yakin, apakah saya harus mengirimkan anda ke Neraka ataupun syurga.Kerana saya lihat, kerana saya melihat,
kamu sudah banyak membantu masyarakat dengan meletakkan komputer di setiap rumah hampir di seluruh dunia dan menciptakan windows
yang sangat menakjubkan.Akan saya buat sesuatu yang belum pernah saya buat sebelumnya.Khas untuk kamu , saya memberikan kebebasan unutk kamu memilih
di mana kanu ingin tinggal". Bill menjawab "Baik, Terima Kasih Tuhan.Tapi apa bezanya antara syurga dan neraka?. Tuhan berkata, "saya mengzinkan kamu
mengunjunginya terlebih dahulu supaya senang untuk kamu membuat keputusan".
"baiklah kalau begitu saya akan melihat Neraka terlebih dahulu". Bill pergi ke neraka.ternyata ia melihat neraka merupakan tempat yang indah dan bersih
dengan pantai yang putih dan air yang bening.Dan terdapat ribuan wanita cantik yang berlarian, berenang dan bermain air, tertawa riang gembira. matahari
pun bersinar cerah dengan suasana sejuk dan nyaman, sempurna sekali.

Bill tampak sangat senang. "wow, luar biasa!!! indah sekali di sana!!". Katanya kepada Tuhan." kalau neraka saja seperti itu, saya ingin sekali melihat syurga".
"Baik". kata Tuhan.Mereka pun pergi ke Syurga untuk melihat suasana di sana. Bill melihat syurga di tempat yang tinggi dengan diliputi awan yang indah.
Ramai Malaikat-Malaikat yang hidup dalam suasana aman dan gembira.Dia merasa damai melihat suasana di Syurga tetapi tidak tampak mengghairahkan seperti melihat neraka.
Bill berfikir sejenak kamudian mengambil keputusan. "hmmm saya fikir saya lebih senang kalau tinggal di neraka saja Tuhan." Dia beerkata kepada Tuhan.
"Baiklah kalau begitu jawab Tuhan, "sesuai dengan keinginanmu."

Kamudian Bill gates Pergi dan tinggal di neraka itu. Dua minggu kamudian, Tuhan ingin melihat sang jutawan itu samaada keadaanya baik-baik saja dan apa yang sedang dia lakukan.
Ketika Tuhan sampai di neraka, Dia menemui Bill di lorong yang gelap dan berteriak di tengah api yang menyala-nyala. Ia merasa amat tersiksa.
"Bagaimana keadaanmu Bill". Tuhan bertanya.Bill menjawab dengan suara yang berat, penuh penderitaan dan tak berpengharapan. "Sangat mengerikan Tuhan. Ia tidak
sama dengan apa yang saya lihat kelmarin. Di mana pantai berpasir putih, wanita yang cantik-cantik ada di situ??? Apa yang terjadi Tuhan???"
Tuhan berkata, "Ohhh itu kan hanya screen saver, Bill"



Related Articles by Categories


0 comments:

Post a Comment

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Grab this Widget ~ Blogger Accessories